ŠKODA TUDOR 1102 sedan

ŠKODA TUDOR 1102 sedan

    ŠKODA TUDOR 1102

    Základom ŠKODY TUDOR je typický škodovácky  podvozok tvorený nosnou rúrou vpredu vidlicovým rámom pre uloženie prevodovky, vzadu má umiestnený diferenciál. Názov  Tudor vznikol z anglického – „Dvojité dvere“, odtiaľ bolo ľudové – aj oficiálne  pomenovanie automobilu Tudor.  Na výkyvných polonápravách boli  odpružené priečne listové  pera, kde boli umiestnené priečniky, ktoré umožňovali uchytenie karosérie. Drevená kostra  vozidla bola obitá oceľovým plechom. Radenie prevodovky boło primo –  pákou na veku prevodovky. Brzdy vozidla boli hydraulické, voz mal centrálne mazanie podvozku a riadenie na rozdiel od Popularov boło skrutkou maticou. Motor bol štvorvalcový radový štvortakt s objemom 1089 cm3 s rozvodom OHV. Bol osadený horizontálnym karburátorom Solex 26 UAHD. Palivo prichádzalo z nádrže umiestnenej na deliacej ploche motorového priestoru. Čerpadlo paliva nebolo stačil samospád. V motore boli mokré vložky valcov, čo umožňovalo jednoduché opravy, dali sa vykonať až 4 výbrusy motorov.

    V roku 1949 dochádza k modernizácii typu Škoda 1101. Vzniká typ 1102. Ten sa vyrába až do konca roka 1952. Na prvý pohľad má širšie predné okrasné lišty na maske a ich menším početom. Postupne sa aj radenie presťahovalo pod volant na stĺpik, menia sa aj prístroje a ďalšie detaily ako sú nárazník, vetracie otvory atď.

    Vozidlá Tudor boli vyrábané vo všetkých variantoch,  boli to už spomínané dvojdverové Tudory, tiež sedany vo štvordverovom prevedení. (aj týmto sa paradoxne hovorilo štvordverový Tudor). Ďalej sa vyrábali rôzne úžitkové karosérie ako napr. firemné van, sanitka pod.

    Sodomka vytvorila pekný kabriolet. V Kvasinách sa vyrábali v obmedzenom množstve  aj dvojsedadlové roadstery, ktoré boli však väčšinou na vývoz. Originálov sa zachovalo pár.

    Identifikácia
    Rok výroby 1950
    Pôvod Dovoz z Francúzska
    Typ karosérie Sedan
    Renovácia v rokoch 2003-2007
    Číslo motora 155295
    Číslo karosérie 155295
    Karoséria farba čierna
    Interiér farba hnedá
    Celkovo vyrobené 67.000 kusov spolu 1101/1102
    Výroba v rokoch 1946-1952
    Technická špecifikácia
    Výkon 32 koní/23.5Kw
    Objem motora 1089 cm3 - OHV
    Rýchlosť 100 km/h
    Spotreba 8,5 l/100 km
    Objem nádrže 35 litrov
    Elektrický rozvod 6 V
    Vonkajšie rozmery
    Dĺžka 4050 mm
    Šírka 1500 mm
    Výška 1450 mm
    Pohotovostná hmotnosť 1300 kg
    Rázvor náprav 2485 mm
    Rozchod kôl 1200/1250 mm
    Rok výroby1951
    Celkovo vyrobených2184
    Cena35 000,- €