Škoda Rapid OHV, Československo 1940 (1938-1947)
Dvojdverový alebo štvordverový 5 miestny sedan , motorom vpredu a pohon zadných kolies. Zážihový kvapalinou chladený radový štvorvalec rozvod dlhá V a objemom 1564 cm, výkon 42 koní, maximálna rýchlosť 110 km/h.
V dostal 1939 Rapid, rovnako ako ostatné mladoboslavské osobné vozy, novo tvarovaný predok so zaoblenou maskou chladiča, spolu s jednodielnou kapotou motorového priestoru sa odklápa hore a vzad, čím si vyslúžil si prezývku tlama aligátora. Paletu karosárskych verzií rozšíril štvordielny kabriolet, ďalej pokračovala výroba dvojdverových a štvordverových polokabrioletov, pričom špičku ponúka v luxuse.
Rapid s karosériou tudor sa v roku 1939 predával za 34 600 korún, sedan za 38 000 a dvojdverový kabriolet s koženým čalounením za 41 000 korún.
Rozvor náprav 2650 mm, Rozchod kolies 1250/1300 mm, Dlžka 4500 mm, šírka 1600 mm, pohotovostná hmotnosť 1050 kg, Vpredu priečne závesy a priečne listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a priečne listové pero, predné brzdy bubnové, zadné brzdy bubnové.
Model Škoda Rapid 1500 OHV typ 922 vyrábali od roku 1938. K najvzácnejším exemplárom patrí ale 110-kusová séria Rapidov s aerodynamickou karosériou kupé a modernizovaným motorom 1,5 OHV. Vyrábať sa začali v roku 1938. Mali dokonca zakryté zadné kolesá. Rapid bol však podstatne drahší, takže jeho predaje nemohli konkurovať Popularu. V roku 1947, no sériová výroba bola ukončená prakticky už v roku 1942, keď civilnú výrobu nahradzovala vojenská. Celkovo sa postavilo 1779 áut a ešte po vojne (v roku 1942 bola prerušená výroba ) v 1947 zmontovali 21 posledných vozidiel. Dodávali ich ako tudor, sedan, kabriolet a dodávka, ponúkali aj aerodynamickú dvojdverovú karosériu.