Z Populara 418 prvej série , ktorých bolo vyrobených 80 kusov mali motor SV s objemom 902 cm³ a tieto motory vznikali od konca februára do začiatku marca 1934. Škoda Popular prvej generácie, prvej série s typovým označením 418 dostal rám tvorený oceľovou rúrou kruhového priemeru veľmi odolnou proti námahaniu a ohýbaniu. Vpredu bola vidlica nesúca pružne uložený motor a kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti bola trojstupňová prevodovka uložená vzadu, čím bola poháňaná zadná náprava na výkyvných nápravách, s odpružením listovým perom. Brzdy boli bubnové s mechanickým ovládaním.
Z Populara druhej a tretiej série bolo vyrobených už 200 kusov, ktoré už dosahovali najväčšiu rýchlosť 80 km/h pri spotrebe 7 l benzínu na 100 km , s palivovom nádržou 20 l a so spádovým karburátorom a trojcestný palivovým kohútom s rezervou na dojazd.
Populare druhej a tretej série, mali už motor o objeme 995 cm³ a výkon 20 k. Prevahu mali polo-kabriolety ktorých bolo vyrobených v tejto série 145 . Celkovo bolo vyrobených 5 sérii dohromady 900 kusov automobilov Škoda Popular 418 a 420 prvej generácie.