Menší Popular 418 mal na prvý pohľad esteticky vycibrenejšiu karosériu, ako prvé vozidlá typu Škoda 420 Standard. Vidieť to na líniách masky chladiča, rebrovaním na kapote, čelného skla a predných dverí, ktoré u Popular sa dodržiavajú a z bočného pohľadu dávajú vyváženú rovnobežnosť.
Škoda 418 Popular ktorá bola verejnosti predstavená v druhom aprílovom týždni roku 1934 na pražskom autosalóne. Bol to dovtedy najmenšej sériový automobil tejto značky a príjemne prekvapila jeho cena 17 800 korún u dvojmiestneho roadsteru a 18 800 korún u štvormiestneho polokabriolet. Na svete tak bola prvá ľudová škodovka. Výraz ľudové vozidlo však musíme brať s rezervou. Neznamená to, že masy ľudí brali predajné miesta útokom. Vozidlo si zhotovovali zástupcovia strednej vrstvy, a to po dôkladnom zvážení. Napríklad taký sedliak si radšej kúpil bitkára. Prvý popular mali už chrbticu rámu tvorenou tenkostennú oceľovú rúrou o relatívne veľkým priemerom, ktorá mala ešte lepšie mechanické vlastnosti než zvarenec z U profilov u štandardu. Trojstupňová prevodovka sa premiestnila dozadu do spoločnej skrine s rozvodovkou. Pre relatívne malý rozchod kolies až tak veľmi nevadilo, že chýbal diferenciál, čím sa vozidlo tiež zlacnel. Brzdy stačili mechanické. Slabinou bol len slabší motor o objeme 902 ccm a výkone 18 koní.V roku 1934 prichádza prvý Popular s označením 418. Podľa kľúča firmy Škoda mal vtedy 4 valce a 18 koní. Tento stroj už niesol znaky všetkých neskorších škodoviek. Centrálne rúra, ktorou prechádza kardan. Na ňu sú dva priečne nosníky na uchytenie karosérie. Vpredu je vidlicový pre uchytenie prednej nápravy a uloženie motora. Predná náprava bola lichobežníková s ramenami tvaru trojuholníka. Vzadu bola uložená prevodovka s rozvodovkou, neskôr aj diferenciálom. Zadnú nápravu tvorili výkyvné polonápravy. Prevodovka mala tri stupne radené pákou umiestnenou na rúre vedľa vodiča a ovládanou dvoma tiahlami vedúcimi dozadu k prevodovke. Brzdy boli mechanické, lankové. Riadenie bolo pravostranné v prevedení pastorok – hrebeň. Elektroinštalácia používala 6 rozvod a bola väčšinou zn. Scintlilla. Motor typu 418 bol radový štvorvalec s rozvodom SV s obsahom 903 ccm, výkon 18 koní. Typu 418 bolo v roku 1934 vyrobených len 200 kusov. Motor bol naozaj veľmi slabý.