Škoda 422 Tudor
Počiatkom 30 rokov vyrába Škoda celou radu vozidiel. V tomto období sa Škodovka orientovala aj na auto nižší kategórie ako odpoveď na výrobu FORD T . V roku 1930 je predstavený najmenší automobil typu 422. Mal obsah 1195 cm3 a len 22 koní, motor opäť SV a len 3 stupňovú prevodovku. Karoséria, ako bolo zvykom, bola dodávaná v rôznych prevedeniach. V rokoch 1930 – 1932 bolo vyrobených 3.435 kusov týchto vozidiel. Továreň v MB rok čakala s uvedením 422 na trh až pokiaľ sa ujala ŠKODA 430. . Od 1. januára 1932 mala ČKD a Škoda dohodu o kooperácii a výrobu a predaj aj opravu áut. Cena auta 422 bola stanovená na sumu 38.000Kč
Osobný automobil ŠKODA typu 422, ktorý prišiel na trh na jar 1930, bol najmladším a najmenším členom jednotnej radu klasických automobilov Škoda s obdĺžnikovým rámom a obom tuhými nápravami, odpruženými pozdĺžnymi listovými perami. Typovým označením rovnako ako jeho súrodenci prezrádzal počet valcov a výkon (v konských silách). Do vienka dostal kvapalinou chladený radový štvorvalec SV 1195 cm3 (ø 65 x 90 mm) s výkonom 22 k (16 kW) / 2800 min-1, na ktorý nadväzovala suchá jednokotúčová spojka a trojstupňová prevodovka. Klasicky riešený automobil mal poháňanú zadnú nápravu, bubnové brzdy na všetkých štyroch kolesách dostali mechanické ovládanie. Motor a prevodovka vozidla Škoda 422 lisované diskové kolesá niesli pneumatiky rozmerov 4,50 – 18 alebo 4,75 – 18. Kompletný podvozok vykazoval hmotnosť okolo 730 kilogramov. Vozidlo s rázvorom náprav 2600 mm a rozchodom kolies 1300 mm vpredu aj vzadu bol dlhý 3970 mm, široký 1600 mm a v uzavretom prevedení vysoký 1650 milimetrov. Prvé exempláre zhotovené na jar 1930 mali štvormiestne dvojdverové karosérie, buď uzavretý tudor, alebo otvorený Faeton označovaný aj ako touring. Počas roka 1930 pribudli ďalšie karosárske varianty – dve prevedenia kupé, dvojmiestne a trojmiestne, prvý so zaoblenou zadnou časťou a druhé s rozmerným kufrom za kabínou, dvojmiestny roadster s vyklápacím núdzovým sedadlom v zadnej časti a krátku plátenou strechou, štvormiestny dvojdverový kabriolet a štvormiestny štvordverový sedan. Ten sa stal v sezóne 1931 najpredávanejšie karosárskou verziou 422. Hmotnosť automobilov Škoda 422 sa podľa prevedenia karosérie pohybovala v rozmedzí 950 až 1100 kg, dosahovali najväčšie rýchlosti 75 až 80 km / h a spotrebovali 8 až 10 litrov benzínu na stovku kilometrov. Trojmiestne kupé s rozmerným kufrom a palivovou nádrž o objeme 40 litrov ktorú mali vpredu pod kapotou, pri zadnej steny motorového priestoru. Ceny automobilov V rokoch 1931 a 1932 sa v malých počtoch vyrábal aj model sedandrožka, určený pre taxislužbu. Mal skladaciu strechu nad zadnými sedadlami v štýle Landaulet. Prevažná väčšina automobilov Škoda 422 bola karosovaná v materskej továrni, ktorej novovybudovaná karosáreň vtedy patrila k najmodernejším v Európe, karoséria bola ešte zmiešané stavby, t.j. plechovými dielmi na drevenej kostre. Dvojmiestne kupé je s elegantne zaoblenou zadnou časťou. Jen malý počet podvozkov Škoda 422 obliekli na zákazku externé karosárne, väčšinou išlo o úžitkové verzie, teda skriňové dodávky a malé valníky.