Škoda 1102 TUDOR roadster sa odlišoval od 1102 dvoj-dielným čelným sklom , horná časť bola orámovaná chromým držiakom. Dvere boli bez-rámov, karoséria 4 miestna, zadné sedadla boli len núdzové Motor je štvortakt vodou chladený, s objemom 1089 cm3. Prevodovka je štvorstupňová, spojka jednolamelová. Bolo vyrábane v rôznych karosárskych variantoch od kabrioletu až po dodávky. Škoda TUDOR 1102 roadster sa stali veľmi dobrým vývozným artiklom do západnej Európy a celá produkcia išla na vývoz. Celkovo bolo vyvezených až do 76 štátov sveta. Cena auta bola 67.700,– Kčs a v roku 1947 auto sa predávalo bez pneumatík a bolo nedostatkové.
Vojna mnohé zmenila. Za Protektorátu Čechy a Morava bežala výroba Popularu, od roku 1941 aj jeho modernizovanej verzie 1101, ale len pre trhy ktoré stáli mimo svetového konfliktu. Už počas vojny sa však tajne rodil nový model. Podmienky ale neumožňovali prísť s úplnou novinkou. Prednosť dostala modernizácia Popularu. Už v roku 1944 sa objavil prospekt s kresbou auta s karosériou pripomínajúcou Tudor. Konečnú podobu získal však až začiatkom roka 1945. Výroba tak bola za rohom. Bohužiaľ, v posledný deň druhej svetovej vojny, došlo k bombardovaniu mladoboleslavského závodu neoznačenými lietadlami. Za týchto okolností nik neveril, že by bola automobilka schopná rozbehnúť produkciu. Rekonštrukcia zničených hál ale trvala kratšie, ako sa predpokladalo, a tak ešte v tom istom roku začali montovať posledné kusy predvojnového Popularu. Tudor musel ešte čakať. Do deja zasiahla aj prvá vlna znárodňovania, ktorá prebehla v októbri 1945. Do rúk štátu sa dostala aj automobilka ASAP, teda Škoda, premenovaná na Automobilové závody, národný podnik (AZNP). Bolo tiež ministerstvom priemyslu rozhodnuté, že Škoda sa stane monopolným výrobcom osobných áut pre masy a že Tatra bude vyrábať luxusný model 87 na reprezentačné účely.
Záujem o Tudor, absencia domácej konkurencie a orientácia na jediný model umožnila automobilke zvýšiť produkciu. Navyše pribudli výrobné kapacity bývalej karosárne Petera vo Vrchlabí a karosárne Jawa v Kvasinách, teda dnešných pobočných závodoch Škody. Tie sa dostali pod AZNP hneď po znárodnení. Výroba Tudoru tak stále rástla. Už v apríli 1946 vznikla dodávka, pikap, roadster a dokonca kabriolet. V roku 1948 prišiel na rad prvý facelift ľahko rozpoznateľný vďaka piatim masívnym rebrám prednej masky a vetracím klapkám pred smerovkami. A s ním aj 4-dverový sedan s druhým párom dverí a tretími bočnými okienkami. Mohol mať dokonca sťahovaciu plátennú strechu. Celkovo vyrobila Škoda v rokoch 1946 až 1952 spolu 71 691 kusov všetkých verzií. To je viac ako trojnásobok produkcie pôvodného Popularu.