Škoda 110 R
V roku 1971 sa v ponuke objavilo legendárne kupé 110 R. Pôvodne sa experimentovalo aj s karosériou „tudor“, teda dvojdverovým trojpriestorovým usporiadaním s bezrámovými oknami, podobne, ako pri staršej Škode 1100 MBX, ale do výroby sa nedostalo. Karoséria je odvodená od modelu Škoda 110LS. Podstatná časť zostala nezmenená, teda vpredu sú namontované 2 páry svetlometov (u prvých vozov 1 pár), zadné čelo obsahuje 2 vodorovne umiestnené pozdĺžne koncové svetlá a mriežku na odvetrávanie motora. Zmenená bola časť s kabínou, počnúc stĺpikom predného okna. Čelné sklo je sklonené pod väčším uhlom, ako u sedanu, dvere sú dlhšie, nemajú rám skla. Namiesto zadných dverí sú v karosérii trojuholníkové okná. Medzi prednými a zadnými bočnými dverami je tenký stĺpik. Zadná časť vozu je od strechy plynulo skosená až k zadnému čelu, zadné okno tvorí jednú líniu so zadnou kapotou. Tieto tvary karosérie si získali množstvo priaznivcov po celom svete a sú príťažlivé aj dnes. Napriek socialistickému plánovanému hospodárstvu sa podarilo vytvoriť automobil s nadčasovým designom Interiér vozu zaznamenal najväčšie zmeny oproti pôvodnému vozidlu Škoda 110LS. Predné sedačky sú anatomické čalúnené čiernou koženkou s odnímateľnou opierkou hlavy a pozdĺžne nastaviteľnou polohou a sklonom operadla. Zadné sedačky čalúnené taktiež čiernou koženkou, majú delené opierky aj sedáky. Prístrojová doska je úplne odlišná od sedanu a obsahuje rýchlomer, teplomer chladiacej kvapaliny, palivomer a navyše aj otáčkomer a tlakomer oleja.
Je prakticky totožný s motorom pre sedan 110LS, s chladičom oleja doplnený prípojkou pre tlakomer oleja. Ide o radový, karburačný, vodou chladený štvorvalec s rozvodom OHV pozdĺžne uložený za zadnou nápravou a naklonený doprava. O prípravu zmesi sa staral dvojkomorový spádový karburátor Jikov 32 DDSR, ku koncu výroby Jikov 32 EDSR.