Škoda RAPID II
Škoda Rapid je osobný automobil strednej triedy, ktorý sa vyrábal v spoločnosti ASAP v rokoch 1935–1947. Celkom vzniklo 6841 vozov všetkých verzií. Škoda mala 14% podiel na československom trhu s automobilmi a tretiu pozíciu za spol. Praga a Tatra. Nová rada POPULAROV A RAPIDOV z nej urobila to vodcu na trhu od roku 1936, až s 39% podielom v roku 1938.
ŠKODA Rapid bol predstavený v roku 1934. Ako väčší súrodenec Popularu patril do strednej triedy. Pod kapotou pracoval štvorvalcový motor s objemom 1 195 cm³ a výkonom 26 koní. Vozidlá prvých sérií vznikali ako dvojdverový tudor, štvordverový sedan alebo dvojdverový kabriolet. Najčastejšie vyrábaná verzia Rapid II. mala agregát s objemom 1 386 cm³ a najsilnejší model Rapid 2200 dokonca 6-valec s objemom až 2 198 cm³. K najvzácnejším exemplárom patrí ale 110-kusová séria Rapidov s aerodynamickou karosériou kupé a modernizovaným motorom 1,5 OHV. Vyrábať sa začali v roku 1938. Mali dokonca zakryté zadné kolesá. Rapid bol však podstatne drahší, takže jeho predaje nemohli konkurovať Popularu. Celkom vzniklo približne 7 000 kusov. Tie posledné síce zišli z liniek až v roku 1947, no sériová výroba bola ukončená prakticky už v roku 1942, keď civilnú výrobu nahradzovala vojenská. Aj Rapid preukázal svoje schopnosti pri diaľkových jazdách. V roku 1936 s ním obišiel vtedajší riaditeľ Československého automotoklubu Břetislav Procházka so svojím priateľom Kubiasom celý svet iba za 97 dní. Trasa oboch cestovateľov viedla cez Rusko a Perziu, indickú púšť, potom prešli Čínu a Japonsko a loďou sa prepravili do USA. Loďou potom cestovali z New Yorku do Európy. Cez kontinent sa s Rapidom vrátili po vlastnej osi.