ŠKODA 633 Sedan

ŠKODA 633 Sedan

    Škoda 633

    Autom, ktorý prišiel na trh začiatkom sezóny 1932, zavŕšila Škoda modernizáciu svojej modelovej rady klasicky stavaných automobilov s obdĺžnikovým rámom a tuhými nápravami, odpruženými pozdĺžnymi listovými perami. Najlacnejšie československý šesťvalec, hlásala reklama na typ 633 a zdôrazňovala, že ide o vozidlo rýchly, spoľahlivý, elegantný a úsporný. Škoda 633 zaujala v ponuke značky miesto medzi štvorvalcami 422 a 430 a väčším šesťvalcom 645. nové auto  ako štvordverový sedan stál 47 500 Sk. Srdcom šesťstotridsať trojky bol kvapalinou chladený radový šesťvalec 1792 cm3 s výkonom 33 k (24 kW) / 2800 min-1. Motor s rozvodom SV mal štyrikrát uložený kľukový hriadeľ a hliníkové piesty. Prostredníctvom jednokotúčovej suchej spojky, a trojstupňovej mechanickej prevodovky a spojovacieho hriadeľa poháňal kolesá zadnej nápravy. Elektrická sústava vozidla pracovala s napätím 12 V, bubnové brzdy mali mechanické ovládanie šiestich lankami. Diskové kolesá niesla pneumatiky rozmeru 4,75-18. Obdĺžnikový rám z oceľových výliskov mal dvojicu robustných pozdĺžnikov, ktoré boli nad zadnou nápravou vyhnutý smerom nahor, a päť priečok. Obe tuhej nápravy boli odpružené pozdĺžnymi listovými perami, umiestnenými mierne šikmo k pozdĺžnej osi vozidla, tlmenie obstarávali protilisty per a kvapalinové tlmiče.

    Hmotnosť kompletného podvozku mala hodnotu 835 kilogramov, svetlá výška nad vozovkou 180 mm. Pri rázvoru náprav 2775 mm a rozchodu kolies 1300 mm vpredu aj vzadu bola Škoda 633 s uzavretou karosériou dlhá 4200 milimetrov, široká 1600 mm a vysoká 1670 mm. Hmotnosť uzavretého vozidla sa pohybovala okolo 1150 kg. Palivová nádrž pod prednou kapotou mala objem 35 l, v zadnej časti auta bol štandardne montovaný kufor na batožinu s hore odklápacím vekom a za ním dvojica náhradných kolies. Podľa údajov z dobových prospektov dosahovala Škoda 633 najväčšej rýchlosti 100 km / h a priemerne spotrebovala 12 litrov benzínu na 100 km. Spočiatku sa Škoda 633 vyrábala predovšetkým v prevedení tudor a sedan, v menších počtoch aj ako dvojdverový štvormiestny kabriolet s koženými poťahmi sedadiel. Továreň ponúkala aj samotný podvozok ku karosovaniu, okrem iného aj k stavbe dodávkových a sanitných vozidiel. Vzhľadom k odbytovej kríze bolo každej predanej chassis dobré. V sezóne 1933 dostali vozidlá Škoda 633 modernizovanej karosérie zaoblenejšie tvarov, sedan mal novo predné aj zadné dvere zavesené vzadu. V ponuke pribudol dvojdverový štvormiestny polokabriolet s pevnými rámami dverí a zadných bočných okien a so skladacou plátennou strechou.  Posledné dva z viac ako piatich stoviek automobilov Škoda 633 opustili montážnu linku v roku 1935, tým ale história tohto typu neskončila. Rad podvozkov zostala v sklade automobilky a postupne sa predávajú.

    Identifikácia
    Rok výroby 1931
    Pôvod Česká republika
    Typ karosérie SEDAN
    Renovácia v rokoch 2017
    Karoséria farba renovovaná - Bordovo/čierna
    Interiér farba BLEDO HNEDÁ
    Celkovo vyrobené 506 KUSOV
    Výroba v rokoch 1931 -1935
    Technická špecifikácia
    Výkon 33 koní/24 Kw
    Objem motora 1792 CM3
    Rýchlosť 100 KM
    Spotreba 12 L
    Objem nádrže 30 litrov
    Vonkajšie rozmery
    Dĺžka 4200 MM
    Šírka 1600 MM
    Výška 1670 MM
    Pohotovostná hmotnosť 1150 KG
    Rázvor náprav 2775 MM
    Rozchod kôl 1330 MM
    Empty tab. Edit page to add content here.
    Rok výroby1931
    Celkovo vyrobených506
    Cenaaukcia
    RenováciaRenovácia