ŠKODA 440 SPARTAK

ŠKODA 440 SPARTAK

    Škoda 440 SPARTAK

    Prototypom modelového radu 440 bol voz, ktorý niesol označenie Spartak. Tento voz vzhľadom k požiadavkam využíval mnoho komponentov už zavedených vo výrobe, takže nepredstavoval razantne inovatívny model. Jednalo sa v podstate o platformu vozidla Škody Popular z predvojnového obdobia. Po skúsenostiach s testovacím prototypom bol od neho neskôr odvodený typ 440. Značenie tohto modelu pochádza ešte z predvojnového obdobia, kedy automobilka značila svoje vozy trojmiestnym označením. Prvé číslo znamenalo počet valcov, zvyšne 2 číslice znamenali výkon motora v konských silách zaokrúhlený obvykle na celé 5 (35, 40, 45, 50) Podvozok Škody 440 vychádzal z klasickej koncepcie pohonu a podvozkových častí, využíval preto hnanú zadnú nápravu a motor uložený nad prednou nápravou. Predná náprava  bola kyvná odpružená listovými poloelipsovými perami tlmená ramenovými tlmičmi. Zadná náprava bola zhodne kyvná a odpružená listovými perami, avšak boli využité teleskopické tlmiče  Nápravy boli spojené centrálnou rúrou, z ktorej v prednej časti vychádzalo rozvedenie pre uloženie motora a prevodovky, na zadnom konci rúry bola namontovaná rozvodovka. Brdzy vozidla boli jednookruhové kvapalinové s pôsobením na všetky 4 kolesá prostredníctvom bubnov.

    Karoséria Škoda 440 bola vybavená uzavretou celokovovu škrupinovou dvojdverovou karosériou  usadenou na nosnom ráme. Karoséria umožňovala bezprievanové vetranie, sklá predných dverí boli sťahovacie, trojuholníkove okna výklopné.

    Voz bol poháňaný radovým 4-valcovým 4-taktným motorom, ktorý bol uložený pozdĺžne nad prednou nápravou. Kľukový hriadeľ bol 3x uložený, rozvodový mechanizmus OHV  mal  vačkový hriadeľ okrem pohonu ventilov zabezpečoval aj pohon membránoveho palivového  čerpadla  a rozdelovača . Motor uzatvárala 5-kanálová hlava  z liatiny. Motor bol umiestnený v bloku s prevodovkou. Elektrickú sústavu napájalo dynamo O prípravu zmesi sa staral jednokomorový karburátroj Jikov 32 SOP.

    Identifikácia
    Rok výroby 1957
    Pôvod Česká republika
    Typ karosérie TUDOR
    Renovácia v rokoch 1975
    Číslo motora 310 581
    Číslo karosérie 041 43886
    Karoséria farba ZELENÁ
    Interiér farba BLEDO HNEDÁ
    Celkovo vyrobené 74 411 vozidiel
    Výroba v rokoch 1954 -1959
    Technická špecifikácia
    Výkon 40 koní /36 kw
    Objem motora 1089 CM3
    Rýchlosť 110 KM
    Spotreba 7,7 L/100 km
    Objem nádrže 30 litrov
    Vonkajšie rozmery
    Dĺžka 4065 MM
    Šírka 1600 MM
    Výška 1430 MM
    Pohotovostná hmotnosť 920 KG
    Rázvor náprav 2775 MM
    Rozchod kôl 1330 MM
    Empty tab. Edit page to add content here.
    Rok výroby1957
    Celkovo vyrobených74 411
    Cenaaukcia