ŠKODA 420 STANDARD

ŠKODA 420 STANDARD

    Škoda 420 Standard

    Škoda 420 Standard sa vyrábal od roku 1933 do roku 1934. Konštruktérom  bol Ing. Zubatý,  ktorý naprojektoval malé auto,  ako pokračovateľa veľkých robustných áut ŠKODA typu 422 a 430.  Bolo ho možné ho kúpiť ako dvojdverové alebo štvordverový sedan, kabriolet alebo aj roadster.   Začiatok 30. rokov  je u automobiliek v znamení malých, ľudových áut rovnako tak aj u škodovky a v rokoch 1933 – 1934 prichádza s malým autom Škoda 420 Standart.  Mal obsah len 995 ccm a výkon – 20 koní,  išlo o jednoduché malé auto, ktorého sa vyrobilo len 421 kusov a v roku 1934 stálo 29.800 Kč. Ide o unikátne zachovalé auto bez prvkov neodbornej renovácie. Pripravujeme kompletnú odbornú renováciu auta.

     

    ŠKODY POPULAR

    Škoda 420 Standard

    Bola prvým automobilom Škody s novou koncepciou odvodené z tatrováckej koncepcie – chrbticový rám s výkyvnými polonápravami. Táto koncepcia priniesla automobilke úspech a z tretieho miesta na domácom trhu ju po krízových rokoch vymrštila na prvú priečku. Možným dôkazom o úspešnosti tohto riešenia môže byť aj to, že sa táto konštrukcia udržala až do ďalšej zmeny koncepcie (Škoda 1000 MB). Škoda 420 bola označovaná len ako prechodný alebo študijné typ. Mala štvortaktný kvapalinou chladený štvorvalec (ventilový rozvod SV) s objemom 995 cm³ s výkonom ako už názov naznačuje 20 k (4 – počet valcov, 20 – počet konských síl), teda 14,7 kW. Automobil mal trojstupňovou prevodovku so synchronizáciou 2. a 3. stupňa a nemal diferenciál. Odpruženie zabezpečovali listové perá, brzdenie mechanické brzdy na všetkých kolesách. Zmena smeru jazdy sa vykonávala pomocou šnekového konanie, ktoré bolo na pravej strane vozidla. Vozidlo bolo karosovaný väčšinou ako štvorsedadlový tudor alebo ako otvorený vojenský automobil s plátennou strechou.

    Škoda 420 Popular (typ 916)

    Prvýkrát sa objavilo meno Popular a s ním aj diferenciál (avšak len za príplatok) a prevodovka vzadu (systém Transaxle). Proti Škode 420 sa mierne zvýšil výkon na 16,2 kW (22 k) za opätovného použitia karburátora Zenith 26 VEH a pribudlo hrebeňové riadenie. Rázvor sa najskôr zmenšil na 2 300 mm, ale v roku 1935 bol predĺžený na 2 430 mm. Veľkosť karosérie Tudor bola nezmenená. Voz sa vyrábal v týchto prevedeniach: dvojdverový tudor a tudor-kabriolet, štvordverový sedan, kabriolet, roadster a dodávkové vozidlo. Vyrobilo sa ho 4 200 kusov.

    Škoda 420 Popular Special Sport

    Voz bol vyvinutý pre účasť na vytrvalostných pretekoch 1000 míľ československých v roku 1936, ktorý sa však už nekonal. Na podvozku typu 906 vzniklo len  7 vozidiel typu 908 s hliníkovou aerodynamickou karosériou kupé a upraveným motorom s vyšším výkonom.

     Škoda Popular OHV (typ 912), 1937-1938

    V tomto modeli sa prvýkrát dostal do výroby motor s moderným ventilovým rozvodom OHV, čo je náležite zaznamenané v názve. Motor s objemom 995 cm³ zo seba dostal 19,9 kW (27 k), čo bohato stačilo na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti pri prakticky rovnakej spotrebe. Bol predĺžený rázvor na 2 440 mm a karoséria nového typu bola o 40 mm širší (1 400 mm). Tohto typu bolo vyrobených 5 510 kusov.

    Škoda Popular 995 “Liduška” (typ 937), 1939-1946

    Pred vojnou sa snažia továreň vyrobiť čo najlacnejší automobil. Je opäť nazvaný Popular, a preto v roku 1939 predstavuje automobil Popular 995, typ 937 tzv. Lidušku. Konštrukčne išlo o vozidlo veľmi jednoduchý. Motor opäť rozvod SV, kľukový hriadeľ iba na dvoch ložiskách. Chladič uložený vzadu nad motorom. Tri rýchlosti, bez diferenciálu. V čase vzniku cena len 17 300, – korún. Auto naozaj jednoduché a ľudové. Bolo vyrobených 1527 kusov, z toho aj niekoľko sanitných vozidiel. Tieto stroje sa prestali vyrábať v roku 1942, ale po vojne sa znovu rozbehla výroba a bolo ich ešte niekoľko zmontované v roku 1946.

    Škoda Popular 1100 OHV

    Tento typ nadväzoval na Popular 912, motor bol ale prevŕtaný na 1 089 cm³ s výkonom 22,1 kW (30 k). S tým súviselo aj použitie kvapalinových bŕzd, diferenciálu a zväčšenie karosérie a rázvoru, ale aj rozchodu. Tak ako u typu 937 sa dostalo na nový dizajn karosérie a racionalizácia ich prevedenie – tudor, sedan, kabriolet, roadster, sanitné a dodávkové vozidlo. Automobil jazdil najviac 100 km / h a spotreboval 8,5 litra benzínu na 100 km. Bolo vyrobených 6 600 kusov.

     

    Identifikácia
    Rok výroby 1934
    Pôvod Nemecko / Fínsko
    Typ karosérie Tudor - 4 mieste
    Renovácia v rokoch 2016-2017
    Číslo motora 30093
    Číslo karosérie 30093
    Karoséria farba v renovácii - čierna
    Interiér farba v renovácií - bledo hnedý
    Celkovo vyrobené 200 vozidiel -126 Tudorov
    Výroba v rokoch 1933-1934
    Technická špecifikácia
    Výkon 18 koní/13 Kw
    Objem motora 995 cm3
    Rýchlosť 80 km/h
    Spotreba 7 l/100 km
    Objem nádrže 20 litrov
    Elektrický rozvod 6 V
    Vonkajšie rozmery
    Dĺžka 3770 mm
    Šírka 1460 mm
    Výška 1500 mm
    Pohotovostná hmotnosť 750 kg
    Rázvor náprav 2430 mm
    Rozchod kôl 1150/1300 mm
    Rok výroby1934
    Celkovo vyrobených200
    Cenaaukcia
    RenováciaRenovácia