SKODA 418 POPULAR tudor cabriolet

SKODA 418 POPULAR tudor cabriolet

    Menší  Popular 418 mal na prvý pohľad esteticky vycibrenejšiu karosériu, ako prvé vozidlá typu Škoda 420 Standard. Vidieť to na líniách masky chladiča, rebrovaním na kapote, čelného skla a predných dverí, ktoré  u Popular sa dodržiavajú a z bočného pohľadu dávajú vyváženú rovnobežnosť.

    Škoda 418 Popular ktorá bola verejnosti predstavená v druhom aprílovom týždni roku 1934 na pražskom autosalóne. Bol to dovtedy najmenšej sériový automobil tejto značky a príjemne prekvapila jeho cena 17 800 korún u dvojmiestneho roadsteru a 18 800 korún u štvormiestneho polokabriolet. Na svete tak bola prvá ľudová škodovka. Výraz ľudové vozidlo však musíme brať s rezervou. Neznamená to, že masy ľudí brali predajné miesta útokom. Vozidlo si zhotovovali zástupcovia strednej vrstvy, a to po dôkladnom zvážení. Napríklad taký sedliak si radšej kúpil bitkára. Prvý popular mali už chrbticu rámu tvorenou tenkostennú oceľovú rúrou o relatívne veľkým priemerom, ktorá mala ešte lepšie mechanické vlastnosti než zvarenec z U profilov u štandardu. Trojstupňová prevodovka sa premiestnila dozadu do spoločnej skrine s rozvodovkou. Pre relatívne malý rozchod kolies až tak veľmi nevadilo, že chýbal diferenciál, čím sa vozidlo tiež zlacnel. Brzdy stačili mechanické. Slabinou bol len slabší motor o objeme 902 ccm a výkone 18 koní.V roku 1934 prichádza prvý Popular s označením 418. Podľa kľúča firmy Škoda mal vtedy 4 valce a 18 koní. Tento stroj už niesol znaky všetkých neskorších škodoviek. Centrálne rúra, ktorou prechádza kardan. Na ňu sú dva priečne nosníky na uchytenie karosérie. Vpredu je vidlicový pre uchytenie prednej nápravy a uloženie motora. Predná náprava bola lichobežníková s ramenami tvaru trojuholníka. Vzadu bola uložená prevodovka s rozvodovkou, neskôr aj diferenciálom. Zadnú nápravu tvorili výkyvné polonápravy. Prevodovka mala tri stupne radené pákou umiestnenou na rúre vedľa vodiča a ovládanou dvoma tiahlami vedúcimi dozadu k prevodovke. Brzdy boli mechanické, lankové. Riadenie bolo pravostranné v prevedení pastorok – hrebeň. Elektroinštalácia používala 6 rozvod a bola väčšinou zn. Scintlilla. Motor typu 418 bol radový štvorvalec s rozvodom SV s obsahom 903 ccm, výkon 18 koní. Typu 418 bolo v roku 1934 vyrobených len 200 kusov. Motor bol naozaj veľmi slabý.

    Identifikácia
    Rok výroby 1934
    Pôvod Česko
    Typ karosérie Cabrio / 4 mieste
    Renovácia v rokoch 2018
    Číslo motora 39894
    Číslo karosérie 39894
    Karoséria farba v renovácii - Modra
    Interiér farba v renovácií - bledo hnedý
    Celkovo vyrobené 200 vozidiel
    Výroba v rokoch 1934-1937
    Technická špecifikácia
    Výkon 18 koní/13 Kw
    Objem motora 902 cm3
    Rýchlosť 80 km/h
    Spotreba 7l/100 km
    Objem nádrže 20 litrov
    Vonkajšie rozmery
    Dĺžka 3770 mm
    Šírka 1460 mm
    Výška 1500 mm
    Pohotovostná hmotnosť 750 kg
    Rázvor náprav 2430 mm
    Rozchod kôl 1150/1300 mm

    Renovácia číslo 1

    Empty tab. Edit page to add content here.
    Rok výroby1934
    Celkovo vyrobených200
    Cenaxxx