Škoda POPULAR 1100 OHV
V Období obsadenia Československa a po jeho rozdelení na Protektorát Čechy a Morava výroba pokračovala ďalej, ale už v obmedzenej miere sa vyrábali civilné vozidlá, a viac sa vyrábali policajné a vojenské autá. V protektoráte sa predalo len 939 áut keď rok pred tým v roku 1939 bolo predných 4087 škodoviek. V roku 1941 sa vyvážali autá do Bulharska, Iránu, Maďarska a Rumunka, Holandska, Chorvátska. ŠKODA ukončila výrobu Popularu 1100 v roku 1942 – potom sa začalo s výrobou 1101 s prevodovkou vpredu.
ŠKODY POPULAR
Škoda 420 Standard
Bola prvým automobilom Škody s novou koncepciou odvodené z tatrováckej koncepcie – chrbticový rám s výkyvnými polonápravami. Táto koncepcia priniesla automobilke úspech a z tretieho miesta na domácom trhu ju po krízových rokoch vymrštila na prvú priečku. Možným dôkazom o úspešnosti tohto riešenia môže byť aj to, že sa táto konštrukcia udržala až do ďalšej zmeny koncepcie (Škoda 1000 MB). Škoda 420 bola označovaná len ako prechodný alebo študijné typ. Mala štvortaktný kvapalinou chladený štvorvalec (ventilový rozvod SV) s objemom 995 cm³ s výkonom ako už názov naznačuje 20 k (4 – počet valcov, 20 – počet konských síl), teda 14,7 kW. Automobil mal trojstupňovou prevodovku so synchronizáciou 2. a 3. stupňa a nemal diferenciál. Odpruženie zabezpečovali listové perá, brzdenie mechanické brzdy na všetkých kolesách. Zmena smeru jazdy sa vykonávala pomocou šnekového konanie, ktoré bolo na pravej strane vozidla. Vozidlo bolo karosovaný väčšinou ako štvorsedadlový tudor alebo ako otvorený vojenský automobil s plátennou strechou.
Škoda 420 Popular (typ 916)
Prvýkrát sa objavilo meno Popular a s ním aj diferenciál (avšak len za príplatok) a prevodovka vzadu (systém Transaxle). Proti Škode 420 sa mierne zvýšil výkon na 16,2 kW (22 k) za opätovného použitia karburátora Zenith 26 VEH a pribudlo hrebeňové riadenie. Rázvor sa najskôr zmenšil na 2 300 mm, ale v roku 1935 bol predĺžený na 2 430 mm. Veľkosť karosérie Tudor bola nezmenená. Voz sa vyrábal v týchto prevedeniach: dvojdverový tudor a tudor-kabriolet, štvordverový sedan, kabriolet, roadster a dodávkové vozidlo. Vyrobilo sa ho 4 200 kusov.
Škoda 420 Popular Special Sport
Voz bol vyvinutý pre účasť na vytrvalostných pretekoch 1000 míľ československých v roku 1936, ktorý sa však už nekonal. Na podvozku typu 906 vzniklo len 7 vozidiel typu 908 s hliníkovou aerodynamickou karosériou kupé a upraveným motorom s vyšším výkonom.
Škoda Popular OHV (typ 912), 1937-1938
V tomto modeli sa prvýkrát dostal do výroby motor s moderným ventilovým rozvodom OHV, čo je náležite zaznamenané v názve. Motor s objemom 995 cm³ zo seba dostal 19,9 kW (27 k), čo bohato stačilo na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti pri prakticky rovnakej spotrebe. Bol predĺžený rázvor na 2 440 mm a karoséria nového typu bola o 40 mm širší (1 400 mm). Tohto typu bolo vyrobených 5 510 kusov.
Škoda Popular 995 “Liduška” (typ 937), 1939-1946
Pred vojnou sa snažia továreň vyrobiť čo najlacnejší automobil. Je opäť nazvaný Popular, a preto v roku 1939 predstavuje automobil Popular 995, typ 937 tzv. Lidušku. Konštrukčne išlo o vozidlo veľmi jednoduchý. Motor opäť rozvod SV, kľukový hriadeľ iba na dvoch ložiskách. Chladič uložený vzadu nad motorom. Tri rýchlosti, bez diferenciálu. V čase vzniku cena len 17 300, – korún. Auto naozaj jednoduché a ľudové. Bolo vyrobených 1527 kusov, z toho aj niekoľko sanitných vozidiel. Tieto stroje sa prestali vyrábať v roku 1942, ale po vojne sa znovu rozbehla výroba a bolo ich ešte niekoľko zmontované v roku 1946.
Škoda Popular 1100 OHV
Tento typ nadväzoval na Popular 912, motor bol ale prevŕtaný na 1 089 cm³ s výkonom 22,1 kW (30 k). S tým súviselo aj použitie kvapalinových bŕzd, diferenciálu a zväčšenie karosérie a rázvoru, ale aj rozchodu. Tak ako u typu 937 sa dostalo na nový dizajn karosérie a racionalizácia ich prevedenie – tudor, sedan, kabriolet, roadster, sanitné a dodávkové vozidlo. Automobil jazdil najviac 100 km / h a spotreboval 8,5 litra benzínu na 100 km. Bolo vyrobených 6 600 kusov.
Škoda Popular 1100 OHV typ 927 (1938–1946)
Tento typ nadväzoval na Populara 912, motor bol ale prevŕtaný na 1 089 cm3 s výkonom 22,1 kW (30 k). S tím súviselo i použitie kvapalinových bŕzd, diferenciálu a zvätšením karosérie a rozvoru, ale i rozchodu.
Tak ako u typu 937 dostal na nový design karosérie a racionalizácie jeho prevedenia – tudor, sedan, kabriolet, roadster, sanitní a dodávkové auto . Automobil išiel najvíac 100 km/h a spotreboval 8,5 litru benzínu na 100 km.
V roku 1938 sa Popular znovu mení. Motor dostáva obsah 1089 ccm a výkon 30 koní. Karoséria modelu 1938 sa opäť ešte viac zaobľuje, predná maska dostáva moderní tvar do špice a kapota motoru sa otvára zpredu smerom hore, nie z oboch bokov, jak tomu bolo u predchádzajúcich typov. Auto má už diferenciál v základní výbave. Bolo to však auto skôr nižšej strednej triedy. Popular typ 927 a vyrábal v rokoch 1938 – 1946 v počte 6600 kusov.